4 okt. 2010

Höstväska

Jag har sytt en tygväska som jag ska ha i höst!
Tanken var att göra en dämpad, enkel och murrig väska och jag blev nöjd med resultatet!
Ville ändå ha nåt om bröt av så jag gjorde en liten rosett.

Tyget liknar tweed, fast i någon bomullsblandning.
Jag använde samma till iPadfodralet som jag sydde för ett tag sen.

Utgick från samma grund som till min sommarväska men lade vecket på ett annat sätt. Gjorde den något rundare i formen också.
Jag använde av misstag en delbar dragkedja, och det är väl inte så smidigt när man ska stänga. Men det blev fantastiskt mycket enklare att sy ihop väskan!

Rosetten satte jag fast med säkerhetsnål, så att den är lätt att byta ut eller bara ta bort.


2 kommentarer:

Hanna sa...

sjukt snygg!!!!!!! jag vill oxå ha den ju ;-)

Caroline sa...

Tack!

Ja du, det finns nog så det räcker om du skulle vilja!