14 juli 2010

Tygväska

Jag behövde en sommarväska så jag letade efter inspiration på Etsy och hittade några fina modeller som jag hade som grund till min design.
Yttertyget är från Borås Wäfveri, innertyget är lakansväv jag hittat i mammas gömmor och dragkedjan är återanvänd från en tröja.

Modellen blev väldigt söt!


Pärlor som min man köpte till mig på sin Kinaresa. Jag kom inte på nåt bra sätt att fästa dom, så det blev broderitråd.


Tre djupa fack. Dragkedjan sitter en bit ner i väskan för utseendets skull.

7 kommentarer:

Sandy Dandy sa...

Jättefin! Duktiga du!!

Caroline sa...

Tack!

Sandra sa...

Du verkligen superduktig, jättefin väska!!

Caroline sa...

Tack, vad gulliga ni är. :-)

Malin sa...

Verkligen kanonfin!

LillaMinne sa...

Hittade din bloggsida nu... jag instämmer med de övriga, du är verkligen jätteduktig!! Jag blir så avis på din talang, kliar i fingrarna för att ta fram symaskinen själv. Fast mina alster kommer liksom inte i närheten av dina, jag blir mest arg för att jag inte får till det :-)

Caroline sa...

Tack! :-)

Sån är jag med andra saker! Försöker jag till exempel rita nåt blir det aldrig som jag tänkt mig...

Men du verkar ju vara en hejare på scrapbooking!