4 apr. 2012

The hook

Jag hade ett hästjobb framför mig med att vända tolv mycket smala och långa (i brist på något bättre ord)  "korvar".
En "korv" tog en kvart att vända... 
Jag var bara tvungen att komma på ett bättre sätt!
Tada! En krok. 
Jag satte en säkerhetsnål i ena änden av kroken.

För att vända fäster man nålen i änden på "korven" och trär kroken igenom "korven". När man fått igenom hela kroken är det bara att fortsätta dra i tyget så vänds "korven" lätt och smidig! Resterande "korvar" tog totalt tjugo minuter.

3 kommentarer:

Nilla sa...

Ännu enklare är att sy i ett snöre i ena änden när du syr själva korven och låta den löpa med mellan tygets rätsidor när du syr ihop. Sen är det bara att dra i den så vänds allt!

Caroline sa...

Bra idé!
Fast enklare vet jag inte förstås... =) Det beror nog på hur man syr. Antingen måste jag klippa till 12 stycken snören och fästa innan jag ska sy, eller så måste jag vända varje tub precis efter att jag sytt den, klippa loss snöret och fästa det i nästa tub. För egen del tror jag att de momenten skulle ta längre tid än att sy alla tuber och sen vända dem en efter en. Men som sagt, det beror nog på hur man syr.

Rubne.com sa...

Jag undrar förstås vad "korvarna" blev för nåt...? / Lotta