17 aug. 2011

Muddjeans

Nästa projekt till barnen är färdigt: Muddjeans.
Muddarna är jersey med resår i midjan, stretchjeanstyget har jag fått sno en bit av en kund.

Dekorsöm baktill.

Jag har använt samma mönster som till knickers och mjukisbyxor, fast jag ökade sömnsmånen runt rumpan eftersom jeanstyget inte är lika stretchigt.

Fyraåringen blev glad över sina fina "helikopterbyxor". Fickan var pricken över i:t!

Tvååringen blev också nöjd. Perfekta byxor att ha till sin matchande tröja.

Mamman blev nog mest nöjd och kan inte sluta glo på barnen i sina snygga brallor!

2 kommentarer:

Popcorn sa...

Sååååå snygga brallor! Jag är så lam och vill helst sy nederdelar som matchar allt, men det blir ju så extra snyggt med muddar i mönstrat tyg! Stretchjeanstyg alltså - najs!

Caroline sa...

Ja, visst blev det en rolig detalj med mönstrat tyg till! Kan dock inte ta åt mig äran för den idén själv, det är nåt jag sett flera andra sytanter göra. :-)

Det blir ju lite svårare att matcha, men jag tänkte som så att jag redan har jeans och andra enfärgade plagg i barnens garderober och det är ju skojigare att sy nåt speciellt när jag ändå pillar med det själv.