11 aug. 2011

Aptokig

Jag brukar varva beställningar med eget syende så att det blir lite variation i sömnaden. Det är lätt hänt att man annars tappar stinget och kreativiteten. Det har hänt alltför många andra sygummor i min syvärld, och det vore ju trist om jag skulle trilla dit.

Så, lite lustsömnad då!

Klänning till lillan med trekvartsärm.


Baseballtröja till storan, också den med trekvartsärm.

Storasyster ville knappt prova, utan tyckte att tröjan var ful... Ja ja, det brukar låta så de första dagarna men sen mjuknar hon.

Det gick smidigt att sy dessa kläder, efter samma grundmönster (som jag gjort själv) men med ändringar i ärmarna och nedtill. Det enda jag hade lite problem med var nederkanten på baseballtröjan. Men efter lite klippande och nålande fick jag till det.

Inga kommentarer: