17 juni 2011

Vagnväskor

Jag satt och kikade bland blogginläggen häromdagen och kom på att det var längesen jag visade någon av mina vagnväskor.
Jag syr efter vad beställaren vill ha, och här är lite inspiration!

Denna vagnväskan är liten, runt 15*25 cm. Den är precis lagom stor till att ha några blöjor, tvättservetter och mobilen i.
Från första början gjorde jag den för att jag behövde nåt litet att stoppa det allra viktigaste i när jag gick och hämtade storasyster på förskolan.


Den här modellen är större, runt 30*30 cm. Jag gjorde den efter önskemål om en större väska än min lilla modell, men den skulle fortfarande gå att använda när man har en vagn med syskonsits baktill.
De flesta standardväskor hänger för långt ner, och då får barnet som sitter bak väskan i huvudet...

Sidoväska för till exempel regnskyddet, eller kanske till vindskyddet. Den är enkelt sydd i vaxad textil och ca 15*25 cm stor.

Denna sidoväskan är stor, och den är gjord för att man ska få plats med det otympliga regnskyddet i genomskinlig plast som finns till vissa vagnar, till exempel P&T:s originalregnskydd.
Men jag ser många fler användningsområden för den! Man kan stoppa ner utflyktsgrejerna i den, filt och termos, eller några leksaker som barnen kan ha om dom tycker det blir trist i vagnen.

Väskor går att variera i oändlighet, och är man som jag som gillar ordning och reda även i barnens vagn så är måttbeställda väskor helt perfekt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Väskan som hängs på styret, går den att hänga på sidan av vagnen oxå?

Caroline sa...

Ja, man kan hänga den lite varstans. :-)

När jag syr upp på beställning tar jag mått på omkretsen och bredd där väskan ska hänga så att den passar.