12 juni 2011

Halvvägs

Jag är ungefär halvvägs med mitt projekt att sy lapptäcke av barnens urvuxna kläder. Det är en nostaglitripp varje gång jag ser tygbitarna, och lite läskigt känns det att jag har slaktat alla små kläder de hade på sig som bebisar...
Det kommer nog kännas bättre när täckena är färdiga. Då kommer jag kunna titta och klappa på dom istället för att ha en massa kläder nedknökade i kartonger i källaren.

Ett av två täcken (jag gör varsitt till döttrarna) är ihopsytt och nu håller jag på att sy ner sömmarna. Jag funderar starkt på att skaffa en stretchtvillingnål, så att jag inte behöver sy så många raksträckor...



Flera av kläderna har underbart söta mönster! 

Det andra lapptäcket ligger och väntar på sin tur...
Jag funderar över om jag ska vaddera täckena, och vad jag ska använda för tyg till baksidan. Det står mellan trikå och fleece just nu.
Sen ska det vara någon sorts kant runt också och det får jag nog ta och fundera lite på också...

6 kommentarer:

Karin sa...

Åh vilka fina täcken och vilken bra idé. Tänk vad de kommer att bli glada!

Suss sa...

Men åh så härligt! Det där har jag också haft funderingar på, fast då skulle jag vilja ha lite större delar av de allra första plaggen, men tvivlar på att jag vågar klippa i dem...

Caroline sa...

Tack!

Ja, jag hoppas att varsitt litet täcke kommer mer till användning än pyttesmå kläder. :-)

Det krävs nog lite mod att klippa i kläderna, jag tänkte på det i flera månader innan jag hade byggt upp mod nog att göra det. Hehe.

Louise sa...

Vilken jättebra idé!!! Blir ju jättefint! /Louise

Caroline sa...

Tack!
:-D

Emma H sa...

Oj, läskigt att klippa sönder barnens första kläder. Men en riktigt fin och mysig idé. Vilken fin sak att ha och spara alltid för dina flickor!