15 nov. 2010

Vindskydd / Footsack till Phil and Ted's

Både jag och en tjej till vill ha ett vindskydd nu i vinter, till våra lite större barn som sitter fram i vagnen. Det är svårt att hitta en tillräckligt stor åkpåse till en treåring, men det blir lite kallt att sitta stilla i vagnen utan nåt bra skydd.

Jag har först provsytt ett vindskydd till min egen vagn. Det känns bäst att testa mönstret innan jag syr beställningar på nya produkter så att jag vet hur det blir, och vad jag kan förbättra.

Det blev jättebra!
Några tekniska detaljer kommer jag ändra på när jag syr nästa, men i helhet är jag mycket nöjd.

Till utsidan använde jag bävernylon och tog mjuk och go fleece till insidan.

Fick en bra utgångspunkt i Skrotdesigns mönsterbeskrivning men ändrade en hel del saker. Bland annat sydde jag många "intag" för att få en bra form på skyddet. Jag sydde även in bävernylon som skoskydd i nederkanten på insidan.



"Intag" på sidorna för form och stadga.

Bävernylon på insidan vid fötterna, lättare att hålla rent än fleece.

Inga kommentarer: