17 okt. 2010

Suflettficka

Har experimenterat idag!
Ända sen jag köpte en P&T Explorer och såg hur smart dom satt en ficka på vardera sidan på sufletten har jag velat testa att göra det på mina sufletter också.

Till mitt experiment använde jag en färdig suflett, på grund av tidsbrist.
När jag ska göra en ficka på en ny suflett kommer jag sy in den tillsammans med resten av tyget så att inga sömmar kommer synas.
Fickorna stängs till med smala kardborreband. Eller snygga knappar. Det går ju att variera hur mycket som helst!

Jag kunde inte bestämma mig för om det var bäst att ha fickan på framdelen eller bakdelen så jag gjorde båda.
Hittills lutar det åt att fickan är bäst på framdelen. Det är den biten av sufletten jag oftast har utfälld, och det är ingen fara att sakerna man lägger i ramlar ut om man har vagnen i liggläge.




Ficka fram. Perfekt förvaringsställe!

Ficka bak, inte riktigt lika bra. Eller?

Inga kommentarer: